X

آرشیو اخبار شهرداری خرم دره

اخبار

برگزاری جلسه گرامیداشت سپهبد حاج قاسم سلیمانی

جلسه گرامیداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور شهردار محترم، جانشین سپاه ناحیه خرم دره جناب سرهنگ شریفی، فرمانده حوزه شهید بروجردی جناب سروان فیروزی، قائم مقام شهردار، معاون عمرانی شهرداری، حراست شهرداری و سایر مسئولین واحدها و کارکنان شهرداری در نماز خانه شهرداری به همت اکبر مظفری فرمانده پایگاه شهید فیروزی شهرداری خرم دره برگزار شد.

برگزاری جلسه گرامیداشت سپهبد حاج قاسم سلیمانی

برگزاری جلسه گرامیداشت سپهبد حاج قاسم سلیمانی

جلسه گرامیداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور شهردار محترم، جانشین سپاه ناحیه خرم دره جناب سرهنگ شریفی، فرمانده حوزه شهید بروجردی جناب سروان فیروزی، قائم مقام شهردار، معاون عمرانی شهرداری، حراست شهرداری و سایر مسئولین واحدها و کارکنان شهرداری در نماز خانه شهرداری به همت اکبر مظفری فرمانده پایگاه شهید فیروزی شهرداری خرم دره برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر، شهردار خرم دره مهندس نوری آرا در جلسه گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و در جمع حاضرین جلسه در شهرداری اعلام کرد:  هجران وفقدان این سردار رشید غم بزرگی بر ملت ایران و ملتهای مسلمان منطقه بود. آن چنانکه چند روز پیش دیدیم در تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی از القاب سردار دلها و... استفاده می شد به خاطر ارادت قلبی ملت ایران به سردار پر افتخار شهید حاج قاسم سلیمانی بود هر چند شهید سلیمانی به آرزوی قلبی خود دست یافت، اما غم از دست دادن وی برای ملت ایران بسیار سخت است.

 وی در همین راستا ادامه داد: سردار قاسم سلیمانی نمونه‌ و الگویی از یک ایثار و مقاومت بود، حتی اسم این سردار بزرگوار بیانگر امنیت است و ترس و اضطراب بر اندام دشمن وارد می‌کرد، همین مقاومت و ایثار وی در راه خدا و برای اسلام و وطن از سردار شهید سلیمانی چهره‌ای بزرگ و با افتخار برجای گذاشت و ایشان همیشه یاور مظلومان منطقه از دست استکبار و داعشیان زمان بود امیدوارم با شهادت این شهید والامقام مردم منطقه دست بیگانگان در رأس آنها امریکای جنایتکار را از منطقه کوتاه نمایند.

شهردار در ادامه سخنان خود به بسیج واهداف تشکیل بسیج از اول انقلاب اشاره کرد و گفت: بسیج از آذر ماه ۱۳۵۸با فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد و نقش به سزای بسیج در دفاع مقدس، نقشی انکار ناپذیر است. امام امت با بصیرتی عمیق و فهمی مشترک به خوبی دریافتند جنگ تحمیلی جنگ بین اسلام و کفر است و اگر انقلاب اسلامی در این جولانگاه سرکوب شود تا هزاران سال دیگر اسلام از جای خود بلند نخواهد شد و از این جهت بود که دفاع ملت ایران «دفاع مقدس» نام گرفت و بسیجیان به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند و تا پای جان خود از وطن و ناموس وانقلاب اسلامی دفاع کردند و نقشه شوم دشمنان را خنثی کردند.

مهندس نوری آرا به سایر دستاوردهای بسیج اشاره کرد و گفت: بدون شک باید بپذیریم بسیج  حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است و حیثیت امروز نظام، تا حد زیادی مدیون بسیج و حضور همه جانبه مردم در آن بوده است،  اگر امروز در سایه امنیت ملی صحبت از پیشرفت و خودکفایی در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی می شود  تمام این فعالیت ها به خودباوری در تفکر بسیج برمی گردد که اجازه اشغال یک وجب از خاک این مملکت را به اجنبی نداد.

شهردار در پایان سخنان خود بر وظیفه همه افراد در جامعه بعد از شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: وظیفه همه ما بعد از شهادت این سردار بزرگ در پیش گرفتن راه حقیقت و آزادگی و شهامت است باید تلاش کنیم تا زندگی وی را سرمشقی برای خود قرار دهیم حال اینکه در چه شغل و پیشه‌ای هستیم مهم نیست مهم ادامه راه این شهید بزرگوار است.

درادامه جناب سرهنگ شریفی جانشین فرمانده سپاه ناحیه خرم دره با عرض تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در ادامه گریزی به ویژگی های سیره زندگی از نگاه امام علی و زندگی علوی زد و افزود: علی وار بودن  یعنی دنباله رو سیره معصومین و قرآن و پیامبر  بودن و این دنباله روی یعنی شیعه بودن و البته شیعه بودن و پیروی از بزرگان و معصومانی که خلیفة الله بودند کار دشواری است و همت و پشتکار و کوشش می طلبد.  ما باید سعی کنیم حداقل در سر کار و در جامعه به گونه‌ای علی وار زندگی کنیم و از زندگینامه امام علی علیه السلام در نهج البلاغه بیان شده درس بگیریم و عمل نماییم. 

 وی در ادامه سخنان خود با تاکید  بر سخنان امام خمینی (ره) که می فرمود: خدمت به خلق عبادت است؛ ادامه داد ما باید خدمت صادقانه را سرلوحه کار خود قرار دهیم چرا که خواسته اهل بیت علیه السلام، شهیدان و امام شهیدان و رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله العالی) بر این اساس است. همچنین سرهنگ شریفی از اکبر مظفری فرمانده پایگاه بسیج شهید اباذر فیروزی شهرداری بابت برگزاری جلسه تشکر کرد.

در پایان جلسه اکبر مظفری فرمانده پایگاه بسیج شهید اباذر فیروزی شهرداری ضمن تسلیت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تاکید بر ادامه راه این شهید با افتخار از برگزاری مستمر  جلسات حلقه های روشنگری در آینده خبر داد و افزود: هدف ما از این جلسات تقویت روحیه جهادی و بسیجی وآگاهی از زندگی شهیدان است.

لازم به ذکر است جلسه با قرائت قرآن و فاتحه به روح شهدا و شهید سردار سلیمانی پایان یافت.

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خرم دره

 

 

 

 

 

 

زمان:
بازدید: 52
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان