X

آرشیو اخبار شهرداری خرم دره

اخبار

برگزاری جلسه توجیهی رابطین کتاب در شهرداری خرم دره

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خرم دره، ظهر دیروز جلسه توجیهی رابطین کتاب شهرستان خرم دره با حضور مهندس نوری آرا شهردار، خانم صباغی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خرم دره، خانم هادیلو رابط فرهنگی کتابخانه و کارکنان شهرداری خرم دره در دفتر شهردار برگزار شد.

برگزاری جلسه توجیهی رابطین کتاب در شهرداری خرم دره

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خرم دره، ظهر دیروز جلسه توجیهی رابطین کتاب شهرستان خرم دره با حضور مهندس نوری آرا شهردار، خانم صباغی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خرم دره، خانم هادیلو رابط فرهنگی کتابخانه و کارکنان شهرداری خرم دره در دفتر شهردار برگزار شد.

 

در ابتدای جلسه مهندس نوری آرا شهردار خرم دره ضمن تشکر از حضور رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به اهمیت همکاری کتابخانه‌های عمومی و شهرداری‌ اشاره کرد و گفت: توفیقات عالی در اعتلای فرهنگ شهری نیازمند همیاری و همفکری همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ با اداره کتابخانه های عمومی‌ است.

شهردار خرم دره با اشاره به اینکه باید از ابزارهای و فضاهای نوین دنیای امروز برای انس مردم با کتاب به منظور داشتن جامعه‌ای آرام‌تر، زیباتر و قابل زیست‌تر استفاده کنیم خاطرنشان ساخت: شهرداری و اداره کتابخانه‌های عمومی در موضوعات کتاب‌خوانی و فرهنگی ارتباط مؤثری داشته‌اند و این مهم باعث پیشرفت خواهد شد و نقش به سزایی در گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه ایفا می کند.

مهندس نوری آرا با اشاره به  مشکلات مالی و مطالبات شهرداری از نهادهای مختلف اظهار داشت: پرداخت سهم نیم درصد شهرداری به کتابخانه های عمومی از مهمترین دغدغه های شهرداری است و کتابخانه ها یکی از تاثیر گذارترین نهادهای فرهنگی در شهر هستند و شهرداری همواره در حد توان خود مبالغی را پرداخت کرده و خواهد کرد.

شهردار خرم دره با اذعان به نقش کلیدی کتاب‌خوانی در رعایت حقوق شهروندی و تاکید بر لزوم شرکت فعالانه کارکنان در جشنواره رضوی و اختصاص پاداش ویژه برای کارکنان فعال در امر کتابخوانی عنوان کرد: یکی از بخش هایی که رهبر معظم انقلاب شخصاً به آن پرداخته اند و دغدغه فراوانی دارند، مسئله کتابخوانی است و امیدواریم با همت مردم و مسئولین این حوزه جایگاه واقعی خود را پیدا کند. بی‌شک تربیت شهروندانی اهل مطالعه و کتاب، سبب پیشرفت سطح آگاهی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و قانون مداری در سطح جامعه می‌شود و ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را باید از خودمان و خانواده مان شروع کنیم تا الگو و الهام بخش اطرافیان باشیم.

 

سپس خانم صباغی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خرم دره طی سخنانی با اشاره بر اینکه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خرم دره اولین و تنها نهادی در استان زنجان است که اقدام به برگزاری سلسله نشست های رابطین کتاب و کارمندان در سطح تمامی ادارات شهرستان خرم دره نموده است. اظهار کرد: هدف اصلی ما این است که هرکسی که علاقه به کتاب و کتابخوانی دارد فضا و امکانات مناسب به راحتی در دسترسش باشد؛ بخصوص تسهیل دسترسی کارمندان ادارات به کتاب ها از اولویت های برگزاری این طرح است.

خانم صباغی با اشاره به برگزاری موفق و تاثیر گذار جشنواره کتابخوانی رضوی در دوره های قبل، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متولی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است و در این راستا، با تلاش و همت همه همکاران کتابخانه‌ها انشالله امسال نیز این جشنواره با زیبایی و شکوه خاصی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت اطلاع رسانی و جلب مشارکت کارمندان در جشنواره، استفاده از ظرفیت گروه‌های فعال، تشکل‌های مردم نهاد و ادارات مروّج کتابخوانی در سطح شهر خرم دره را از جمله مهم ترین محورهای  برگزاری موفق و پرشور جشنواره عنوان کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خرم دره با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی موجب ترویج فرهنگ مطالعه و سیره ائمه اطهار (ع) می‌شود، افزود: جشنواره رضوی به‌عنوان مهم‌ترین فعالیت فرهنگی کتابخانه‌ها است و باید پیام جشنواره رضوی را باید به صورت مستمر به مخاطبین برسانیم و افکار عمومی را جهت حضور در مسابقه کتابخوانی رضوی تشویق کنیم.

در ادامه جلسه کارکنان شهرداری خرم دره به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و تمایل خود را در خصوص تبادل اطلاعات و ایجاد همکاری های بیشتر اعلام داشتند.

 

زمان:
بازدید: 53
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان