X

آرشیو اخبار شهرداری خرم دره

اخبار

دیدار شهردار خرم دره، اعضای شورای شهر با مدیریت امور شهرستان های سازمان نظام مهندسی استان زنجان

شهردار خرم دره، معاونین و اعضای شورای شهر با رئیس و اعضای هيات مدیره و مدیریت امور شهرستانهای سازمان نظام مهندسی استان زنجان، در خصوص استفاده بهينه از ظرفيت ها و تعامل دو مجموعه ديدار و گفت و گو کردند.

دیدار شهردار خرم دره، اعضای شورای شهر با مدیریت امور شهرستان های سازمان نظام مهندسی استان زنجان

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خرم دره، روز سه شنبه ۲ بهمن ماه 1397 مهندس نوری آرا شهردار خرم دره، معاونین و اعضای شورای شهر با رئیس و اعضای هيات مدیره و مدیریت امور شهرستانهای سازمان نظام مهندسی استان زنجان، در خصوص استفاده بهينه از ظرفيت ها و تعامل دو مجموعه ديدار و گفت و گو کردند.
در اين ديدار رئیس سازمان نظام مهندسی استان زنجان، ضمن برشمردن فرصت ها و پتانسيل هاي فراوان همکاري شهرداري و سازمان نظام مهندسي، تحقق افزايش کيفيت ساخت و ساز در شهر خرمدره را در گرو تعامل شهرداري و نظام مهندسي دانست.
سپس حاج آقا اشرفی عضو شورای شهر ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی مهندس نوری آرا که قانونمدار و پاک دست هستند؛ با اشاره بر ضرورت حل مشکلات شهری در زمینه طرح تفضیلی عنوان کرد: حضور مهندسین شاغل در نظام مهندسی تبعاتی دارد و بهتر است از جوانان خلاق، تحصیلکرده ای که بیکار هستند در این سازمان استفاده شود. وی به بحث کمیسیون ماده5 و مشکلاتی که به همراه داشته است اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن تخفیف در هزینه ها بخصوص در ایام دهه فجر می توانیم رضایت و اعتماد مردم را جلب کنیم و بر اساس شرایط شهرستان تعرفه ها را در نظر بگیریم. حاج آقا اشرفی بر عدم انعطاف پذیری ماده 27 اشاره کرده و افزود: تبعیض و بی عدالتی مردم را رنج می دهد و انتظار داریم به مسائل پیش آمده رسیدگی شود و طرحی دراز مدت برای شهر خرم دره برنامه ریزی و تدوین گردد تا بصورت ریشه ای و اصولی مشکلات حل شود.
در ادامه جلسه حاج آقا طاهری عضو شورای شهر ضمن تشکر از شهردار که بطور جدی پیگیر حل مشکلات و امور فنی اداری و شهری است اظهار کرد: در بررسی میانگین سالانه صدور پروانه ساخت و همچنین با توجه به جمعیت شهری؛ تعداد کمی پروانه ساخت صادر می شود که خود نشان دهنده مشکلات عدیده در بحث شهرسازی و نظام مهندسی در این شهر است. وی به عدم بیان قاطعانه مسائل فنی در بحث کمیسیون ماده 5 اشاره کرد و افزود: از عملکرد نامطلوب مشاور طرح کاربری ماده 5 گلایه داریم و حق شهروندان و توسعه و پیشرفت شهر با توجه به شرایط موجود باید در نظر گرفته شود.
سپس حاج آقا عباسی عضو شورای شهر به تعامل دوطرفه و رفع دغدغه های مردم گریزی زد و تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه های نظام مهندسی در بحث طراحی و نظارت و ایجاد فشار بر روی مردم، باید بر اساس وضعیت شهر این موارد را تعیین نمود. وی به مشکل ماده 27 اشاره کرد و اینکه سخت گیری بیش از حد جواب نمی دهد و خواستار کمک در راستای پایین آوردن هزینه های طراحی و نظارت شد.
سپس حاج آقا مرادی عضو شورای شهر نیز ضمن خیرمقدم به رئیس و هیات مدیره نظام مهندسی استان زنجان، اعلام کرد: پیشنهاد بنده اینست که دستورالعمل طی توافق طرفین و موقعیت شهر نگاشته شود و انتظار مردم و شهرداری را نظام مهندسی در راستای خدمت به مردم به انجام رساند.
سپس مهندس نجاتی ضمن خیرمقدم به تغییر و تحولات عظیمی که در سطح شهر داریم گریزی زد و گفت: اکنون با وجود نظام مهندسی نکات فنی در حوزه معماری، سازه، تاسیسات و ... به خوبی رعایت می شود و مقررات ساختمانی رعایت شود این پروسه وقت کمتری را می گیرد و در صورتی که طرح تفضیلی تکمیل شود بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.
سپس مهندس باباجمادی به کارنامه درخشانی که تاکنون در بحث استحکام ساختمان داشتیم اشاره کرد و در عین حال خواستار بالا بردن ظرفیت کاری جهت حل سریع مشکلات مردم در خصوص ماده 100 شد. وی همچنین به تطبیق نماهای ساختمانی بر اساس شرایط اسلامی و محیطی و تعریف نمای ثابت برای هر خیابان شد تا در این زمینه هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.
در پایان جلسه مهندس نوری آرا شهردار خرم دره ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از حضور هیات مدیره نظام مهندسی استان زنجان و اعضای جلسه، اعلام آمادگی خود را با سازمان نظام مهندسی در جهت تسریع و تسهیل ارایه خدمات به مردم، توسعه بافت فرسوده، اصلاح سیما و منظر شهری و نیز تکمیل طرح تفصیلی شهر ابراز نمود و تصریح کرد: نقش نظام مهندسی اگر درست ایفا شود حاصل مطلوبی خواهد داشت. شهردار خرم دره بر مهاجرپذیر بودن شهر خرم دره تاکید کرد و آسیب پذیر بودن و قانون گریزی را اجتناب ناپذیر دانسته و بررسی و پایش و انجام کار مطالعاتی در زمینه سیما و منظر شهری را ضروری تلقی کرد و بیان نمود: در شهرداری خرم دره بهترین و زبده ترین نیروها را در زمینه شهرسازی داریم و مطالبات مردمی باید توسط مشاور رصد و رسیدگی گردد. وی خاطرنشان ساخت: بنده به عنوان شهردار وظیفه دارم تا زمانی که در این شهر هستم با رویکرد تقویت و پویا کردن ظرفیت های اقتصادی شهر پیش روم تا جایی که خرید خانوادگی را فقط در شهر خرم دره انجام می دهم و فراخوان هایی در راستای سرمایه گذاری اقتصادی تنظیم و اطلاع رسانی کرده ایم تا با جذب سرمایه گذار گام های موثری برداریم.

کاربر: مدیر سایت
زمان:
بازدید: 41
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان