X

آرشیو اخبار شهرداری خرم دره

اخبار

جوابیه شهرداری خرم دره به مدیریت توزیع برق استان زنجان در خصوص تامین روشنایی معابر

احتراما با عنایت به مرقومه مورخه 19/03/98 در فضای مجازی پاسخ دبیرخانه نشست شهرداران کشور مبتنی بر مستندات و دلایل قانونی مشروحه ذیل مبنی بر رد ادعای مطرح شده درخصوص وظیفه شهرداری در تامین روشنائی معابر شهری جهت تنویر اذهان عمومی اعلام می گردد.

جوابیه شهرداری خرم دره به مدیریت توزیع برق استان زنجان در خصوص تامین روشنایی معابر

"بسمه تعالی"

مدیریت محترم روابط عمومی توزیع برق استان زنجان و شهرستان خرم دره

 

با اهدای سلام

احتراما با عنایت به مرقومه مورخه 19/03/98 در فضای مجازی پاسخ دبیرخانه نشست شهرداران کشور مبتنی بر مستندات و دلایل قانونی مشروحه ذیل مبنی بر رد ادعای مطرح شده درخصوص وظیفه شهرداری در تامین رو شنائی معابر شهری جهت تنویر اذهان عمومی اعلام می گردد.

1-مطابق بند 2 ماده 55 قانون شهرداریها مسئولیت و وظیفه تولید و توزیع برق شهرها اعم از برق مصرفی اماکن مسکونی- تجاری – اداری – و برق مصرفی روشنائی معابر تا سال 1346 بر عهده شهرداریها و موسسات وابسته به آنها  قرار داشته و موسسات مزبور هزینه تامین برق اماکن را از مالکین آنها اخذ می نمودند و طبق ماده 11 قانون سازمان برق ایران مصوب 1346 نیز علاوه بر هزینه های برق مصرفی اماکن یک ریال به ازای هر کیلو وات ساعت از مشترکین شهری برای روشنائی معبر اخذ میشد.

2-از سال 1346  که مسئولیت تامین برق اماکن و روشنائی معابر به وزارت آب و برق (نیرو) محول گردید مقرر شد هزینه های برق مصرفی و عوارض مربوطه به روشنائی معابر عمومی توسط شرکتها و موسسات وابسته به وزارت نیرو و موسسات خصوصی و یا شهرداری (با اجازه وزارت نیرو) ارائه میگردد دریافت شود. بنابراین شهرداریها هیچگاه بابت رو شنائی معابر وجوهی را پرداخت ننموده اند. بلکه تا سال 1346 هزینه برق روشنائی معابر عمومی را از شهروندان دریافت مینموده اند.

3- مطابق تبصره 1 ماده9 قانون شرکت برق ایران مقرر شده است وزارت آب و برق (نیرو) و موسساتی که با مجوز وزارت نیرو وظایف  تولید و انتقال و توزیع برق را انجام میدهند بهاء تمام شده برق مصرفی روشنائی معابر را مطابق آئین نامه اجرائی مربوطه و تعرفه وزارت نیرو تعیین می کند از مصرف کنندگان (مشترکین) دریافت نماید .

4- طبق ماده 45 قانون آئین نامه مالی شهرداریها معابر عمومی و میادین و پلها به عنوان اموال عمومی متعلق به شهر میباشد و شهرداریها در این اموال حق مالکانه و دخل و تصرف ندارند و مطابق بند 2 ماده 55 قانون مذکور شهرداریها موظفند معابر عمومی و میادین و.... را تسطیح و نظافت نموده و برای استفاده عموم آماده نمایند و برابر قانون وزارت آب و برق (نیرو) موظف است نسبت به تامین روشنائی معابر اقدام نمید .

5-هزینه تامین روشنائی معابر مشمول تبصره ذیل ماده 52 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1387 که قبلا این حکم در تبصره ماده 1 قانون اصلاحی از مواد برنامه سوم (موسوم به قانون تجمیع عوارض مصوب سال 1381)اشاره شده است و در مورد روشنائی معابر عمومی حاکم بوده و لغو نگردیده  است.

6-در بند 1 آئین نامه تبصره 2 ماده 9 قانون سازمان برق ایران مصوب 1364 مصوب هیئت وزیرا ن تصریح شده است:

در اجرای ماده 11 قانون سازمان برق ایران و تبصره 2 ماده 11 آن هزینه روشنائی معابر توسط شرکتهای برق منطقه ای راسا از محل عوارض مقرره بر مصرف برق معابر تامین و برداشت گردد.

بنابر مراتب فوق اداره برق شهرستان خرم دره موظف است نسبت به تامین روشنائی معابر شهر اقدام نموده و پاسخگو باشد و برابر مواد قانونی مورد اشاره هزینه مربوطه را طبق نرخ و تعرفه مصوب هیئت وزیران از مصرف کنندگان برق شهری دریافت نمایند.

 

                                                               روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خرم دره

 

 

زمان:
بازدید: 106
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان